טיפים לניקוי שטיחים

עם תחילת החורף אנו מוציאים את השטיחים ושמים אותם בסלון ובחדרי הילדים, השטיחים תורמים לעיצוב הבית ולתחושה של נוחות וחמימות, בימי החורף הקרים השטיחים תורמים לשמירה על החום בבית, הילדים משחקים על השטיח בחדר או בסלון. אך על מנת שנהנה משטיחים נעימים בבית יש לעשות ניקוי שטיחים.

ניקוי שטיחים מבטיח כי השטיחים אכן יהיו נקיים, האם אנו מודעים לכך שבשטיחים יש קרדית אבק, חרק קטן היוצר אלרגיה בדרכי הנשימה שלנו ושל ילדינו. קרדית האבק הינו חרק מיקרוסקופי שהפרשותיו עפות באוויר וחודרות לדרכי הנשימה, הגורמים לנזלת, התעטשויות, גירוי בעיניים ועוד. תנאי המחיה של קרדית האבק הינו חום ולחות לכן היא נמצאת בשטיחים בווילונות, הספות, המיטות ועוד. ניקוי שטיחים מדי שבוע, החלפת המצעים והווילונות ימנעו מקרדית האבק לשכון בביתכם. עם זאת מדי זמן מה יש לערוך ניקוי שטיחים יסודי.
ניקוי שטיחים באופן יסודי באמצעות המכונות מיוחדות וחומרי הניקוי האיכותיים בעל תו תקן יביאו לשמירה השטיח נקי, סילוק ריחות, וניקוי כתמים. ניקוי שטיחים על ידי חברת ניקוי שטיחים מקצועית יגיע אל עומק הסיבים והסרת הלכלוך שהשואב אינו מגיע אליו. להלן אפסנו טיפים לניקוי שטיחים.

ניקוי שטיחים – טיפים

ניקוי שטיחים מבטיח כי השטיחים בבית יהיו נקיים וישמרו על הברק שלהם. ניקוי שטיחים הנעשה באופן שאינו נכון עלול לפגוע הן במרקם השטיח והן להביא להרס השטיחים. ניקוי שטיחים באמצעות שאיבת השטיחים מדי שבוע יתרמו לשטיח נקי, לא מומלץ לעשות ניקוי שטיחים באמצעות שואבי אבק חזקים או מכשור תעשייתי, ניקוי שטיחים באמצעות מכשירים חזקים יכולים לגרום לבלאי השטיחים בבית, ותוך זמן קצר השטיחים יראו בלויים וישנים.
ניקוי שטיחים לא מסתכם רק בשאיבת השטיח, ניתן להפוך את השטיח על פניו, פעולה זו למעשה גורמת לאבק שהצטבר במעמקי השטיח לרדת לרצפה, הרמת השטיח לאחר מספר ימים תגלה בפניכם חול רב על הרצפה. הפיכת השטיח בעת ניקוי שטיחים אינה פוגעת בשערות השטיח, ניתן לדרוך על השטיח ואף להניח עליו רהיטים. יש המתפתים בעת ניקוי שטיחים לתלות את השטיח על חבל או אדן החלון, פעולה זו אכן עושה את עבודת ניקוי שטיחים, אך יחד עם זאת פוגעת במרקם השטיח ועלולה לגרום לפיצוצים בשטיח ואף לקריעתו.




בימי הקיץ רבים נוהגים לאחסן את השטיחים, ניקוי שטיחים לפני אחסונו ישמור על השטיח לאורך זמן. חשוב לפני אחסון השטיח לבצע ניקוי שטיחים יסודי, לאחריו יש לגלגל את השטיח ולהניחו על הרצפה, אין להעמיד את השטיח לאורך הקיר. ניקוי שטיחים לפני אחסונו למעשה מונע ריחות שעלולים להצטבר בשטיח, כמו כן מומלץ לעטוף את השטיח עם בד כותנה ולא עם ניילון האוטם את האוויר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *