הטעויות הכי נפוצות בעיצוב חדר שינה

בבתים רבים חדר השינה הוא לרוב גם המחסן של הבית, לכל מה שאין מקום נזרק לשם, יחד עם ערמות של בגדים ,ובמקום לארגן לנו מקום רגוע בסוף יום עבודה קשה. אבל המצב לא חייב להיות כך ויש לכם אפשרות להפוך את חדר השינה לחדר בבית מלון. אספנו לכם את כל הטעויות שכמעט קיימות על מנת שתוכלו לעצב את חדר השינה שלכם.

עיצוב חדר שינה מאפשר לכם ליצור מקום רגוע ונעים. אבל יש הנוטים בעיצוב חדר השינה לשלב אלמנטים שלא מתאימים למטרת העיצוב להיות לנו חדר שנוכל לברוח אליו מכל עומס היום ולנוח.

 

יש שיגידו כי חדר השינה הוא החדר החשוב ביותר בבית, הוא  צריך להיות מזמין ומרגיע אבל בשל הריהוט שבו הוא חייב להיות גם פרקטי, לרוב הוא גם חדר שיש בו את הארון וגם לא פעם יחידת אחסון. הנה הטיפים שלנו שיגלו לכם איך עושים את זה נכון.

 

הגודל כן קובע

חשוב שחדר השינה שלכם יהיה מזמין ונעים וחשוב מכל במידה שמתאימה לכם בדיוק. חדר שינה קטן מדי עלול לגרום לתחושה של  קלסטרופוביה וחדר שינה גדול מדי יכול לתת לנו תחושה שאנחנו ישנים במרכזו של אולם.

פתרון:  בחדר קטן  חשוב לשמור על צבעים בהירים וקירות לבנים או צבע שמנת בהיר. גם המצעים והרהיטים כדאי שיהיו בצבע בהיר. ובחרו טקסטיל חלק ולא עמוס בפרטים. הקפידו על וילון ארוך שייתן תחושה של גובה והשתדלו שתהיה גישה נוחה למיטה משני צדיה.

בחדרים גדולים חשוב ליצור תחושת אינטימיות חמימה. אפשר לשלב טקסטיל כמו שטיחים, כריות ווילונות עשירים. ניתן לצבוע קיר אחד או יותר בצבע עמוק ועשיר, אל תשאירו פינות בחדר שלא מטופלות.  ניתן ליצור פנה עם כורסא ומדפים של ספרים תדאגו לחלוקה של החדר על ידי רהיטים נוספים ושטיחים.

אי אפשר לישון פה

אי אפשר לישון בו, אתם מגיעים לחדר ועל המיטה ערמות של בגדים ועוד כמה דברים, החלון לא נסגר הרמטית והאור מבחוץ נכנס או שהוא ממוקם צמוד לסלון שיש בו הרבה רעש. לא פעם מתקבלות החלטות בעיצוב חדר שינה המפריעות לו בתפקודו העיקרי והוא לספק מקום נוח ומרגיע לשינה.

פתרון יש לקחת בחשבון מהם הצרכים שלכם ולהתאים את החדר לצרכים שלכם, זקוקים לחושך מוחלט, תדאגו לווילון אוטם אור, זקוקים לשקט מקמו את החדר בחלק השקט של הבית. צריכים סדר דאגו שהחדר לא יהיה המחסן של הבית.  צורכי שינה שונים המתבטאים ברמות שקט ותאורה, ויש כמובן אנשים בעלי לו"ז בלתי שגרתי, שישנים בשעות שונות מרוב האוכלוסייה.

מיקום לא נכון של המיטה

המיטה בחדר השינה היא הרהיט הגדול, שלא פעם משפיעה על התנועה בחדר. יש  שדוחפים אותה לקיר כדי להרוויח מקום. מראה החדר לא נעים והמיטה נראית בעונד, כמו כן קשה לעלות עליה.

פתרון: גם אם יש חוסר מקום מקמו את המיטה במרכז החדר להשגת מראה סימטרי, אם אין מקום לשידות לצד המיטה וותרו עליהן או  בחרו שידות צרות או כיסא מעוצב במקום. תוכלו לבחור במיטה עם ארגז מצעים לפתרונות אחסון או הוספת ארגז מצעים מתחת למיטה ומקמו אותו במרכז, רצוי מתחת לחלון. ככה יתקבל מראה מרווח גם בחדר שינה קטן.

צביעת הקירות

יש הנוטים לתת צבע לחדר השינה באמצעות צבעים שמשפיעים לרעה על חדר השינה. יש המגזימים ואף צובעים בצבעים חזקים במיוחד.

פתרון: בחרו צבעים רכים ונעימים, אם חשוב לכם להוסיף צבע לחדר תעשו זאת במינון עם כריות או שטיח אבל גם במינון נמוך. זכרו חדר השינה שיהיה נעים בו תוכלו  להתרווח בו בסוף היום.

תאורה לא מתאימה

יש שהגיעו לחנות תאורה ובוחרים מנורה לחדר השינה שהיא מלאת אור או אור לבן מול אלו שבוחרים אהיל גדול שחסום את האור ואין מספיק אור בחדר. מרכיב התאורה בחדר השינה חשוב וחשוב לבחור את האור בהתאם לגודל החדר.

פתרון: בחרו אור בהתאם לגודל החדר, בדקו מה אתם אוהבים לעומת מה שנדרש. תוכלו להוסיף מנורות קריאה ליד המיטה או מנורה עומדת להפסק אור יותר גדול.  חדרי השינה יהיה נכון לבחור בתאורת תקרה חזקה ועדיף מתג דימר כדי שתהיה אפשרות לשחק עם עוצמת האור. בשני צדי המיטה תוכלו לבחור שתי מנורות באותו גוון בהספק נמוך שמתאים  לקריאה. וזאת משום שהפעולות מתבצעות קרוב יותר אליהן.  אם יש לכם מקום בחדר, אפשר להוסיף אפילו גוף תאורה נוסף כגון מנורה עומדת ליד כורסה.

שליטה על כמות האור החודרת לחדר

ישראל היא ארץ ברוכת שמש וחשוב לנו שהחדרים יהיו מאווררים עם הרבה אור אבל יש שרוצים לישון  וזקוקים לחושך מוחלט. אם החדר מואר באור שמש טבעי ואין תריסים  או שיש וילון חצי שקוף שלא עושה את העבודה.

פתרון: וילון האפלה מאפשר שליטה באור עד להחשכה מוחלטת גם במהלך היום.

מחסור באחסון מתאים לבגדים

בבתים רבים ניתן למצוא כיסא או כורסא בחדר שינה, אבל מאחר שחדר השינה הוא המקום שבו אנו מתלבשים ומתארגנים. הכיסא או הכורסא הופכים באין ברירה למתלה הבגדים.

פתרון : חשוב שיהיה בחדר ארון נוח וגדול. במידה ויש כורסא שכל תפקידה להיות מתלה לבגדים הוציאו את הכורסא מהחדר. כך הסיכוי יגדל שאת הבגדים שלבשתם תכניסו לארון או תזרקו לכביסה. ניתן להשתמש בסל כביסה דקורטיבי לבגדים או לייעד מתלה לתליית הבגדים שנרצה ללבוש שוב.

 

תוספות טקסטיל לחדר

חדר השינה במהותו כולל הרבה טקסטיל: במרכזו עומדת המיטה שעליה כריות ושמיכות. בנוסף יש וילון שהוא גם דומיננטי בחדר, ולכן יש להקדיש לו תשומת לב. שילוב של כמה סטים על גבי מיטה אחת, סדין חום ציפה כחולה על כל כרית ציפה בצבע אחר. כמובן שזה נובע מסיבות פונקציונליות, אבל סט מצעים אחיד משנה את כל האווירה.

פתרון: השקיעו בסט מצעים מרשים ויפה ואל תתפתו למבצעים ועסקאות משתלמות. התאימו שנים או שלושה מצעים שיהיו בחדר שינה. בדקו כי הסטים מתאימים ללוק של החדר. הימנעו ממצעים בצבעים חזקים או דוגמאות גסות או צבעים זוהרים. הימנעו מערבוב של סטים. שימו לב שכל ההמלצות תקפות גם לטקסטיל הנוסף בחדר, שטיח, וילונות וכריות נוי ושטיח בחדר השינה. שחמו לב בשלב הרכישה שאכן מה שאתם קונים יהיה מתאים  לחדר ולא יוצרים ויזואליות המקשה על העין.

קירות חשופים לגמרי

רובנו נוטים לא לתלות תמונות ואף לא וילון על החלון , מה שיוצר מראה קר ולא נעים .להשאיר קירות חשופים, או לשים  תמונה של חתונה או לשים וילון שאינו  מתאים  לחדר יוצר מראה של חדר מחסן ופחות חדר שינה.

פתרון : שימו תמונה שקטה ונעימה, ההמלצה לשים שתי תמונות באותו גודל ובאותו סגנון על הקיר מעל המיטה. הוסיפו וילון לחדר השינה. השתדלו לשים וילון מבדים רכים וחצי שקופים.

המוטיב החוזר

יש שבוחרים הכול לבן או הכול בצבע עץ, חשוב לגוון ולבחור צבע ששובר  את הלבן או במקרה של חום להוסיף אלמנטים בהירים בחדר.

פתרון:  נסו לבנות חדר שנעים לכם להיות בו, חדר שמרגיש מרווח ועם צבעים בהירים. ניתן לבחור חדר לבן אבל בחרו להוסיף צבע בצורה עדינה שייתן איזון לחדר.

חדר השינה שלכם

עצבו את החדר שהוא שלכם ניתן לראות דוגמאות של עיצובים מקטלוגים או חדרי תצוגה, אך חשוב שתאהבו את החדר ושיהיה לכם נעים בו בחדר. תוכלו להוסיף עיצוב שלכם, תמונה שאהבם או סדינים ולתת תוכן ואופי לחדר השינה. אל תחששו לשלב בחדר השינה פריטים משמעותיים עבורכם, שמספרים את הסיפור שלכם ומזכירים לכם חוויות נעימות. תמונה שהילד צייר או כל רהיט שאתם אוהבים, מזכרת מחופשה רומנטית, צילום של כל המשפחה מטיול, או צילום שצילמתם ואהבתם מאוד ואתם גאים מהתמונה.  ​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *